הרצוג: כל רגע שהממשלה הזו מכהנת הוא סכנה ממשית לעתיד המדינה

    שלום בידרמן No Comments on הרצוג: כל רגע שהממשלה הזו מכהנת הוא סכנה ממשית לעתיד המדינה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג תקף את ראש המשלה בנימין נתניהו ואת מדיניותו במסגרת נאום 40 חתימות במליאת הכנסת:

    "אין כמעט כלי תקשורת בעולם המערבי שלא עוקב בדאגה אחרי הדיבוק שאחז בך ראש הממשלה. אתה ואנחנו דורשים מן העולם, במיוחד זה הנאור, לראות בנו דמוקרטיה מערבית מפותחת ומתקדמת. מסתבר שוב שאינך דורש מעצמך את מה שאתה דורש מידידותינו ובעלות בריתנו בעולם. נאה דורש, נאה מקיים? לא בגנון שלך.
    מה כל כך בער לך להעלות דווקא כעת את העיסוק בחוק הלאום ולערער את העקרונות המפורטים במגילת העצמאות? התשובה היא שרק ראש ממשלה חסר ביטחון עצמי, ללא חזון וללא תכנית, נזקק לפלפולים מילוליים כדוגמת חוק הלאום כדי להצדיק את המובן מאליו. התוצאה הישירה של קידום החוק המיותר הזה היא לא חיזוק המדינה – אלא סכנה לאובדנה כמדינה דמוקרטית ושוויונית.

    הרצוג הוסיף ואמר "לצערנו זה לא רק חוק הלאום, כל מי שעיניו בראשו שואל עצמו מדי בוקר איזו סנוקרת חדשה נתניהו וחבריו ישגרו היום לאינטרס הציבורי. ביבי ישראל תקועה איתך ואתה תקוע בלי תשובות אמת לכלום. נכון לרגע זה אנחנו תקועים איתך, אבל מועד נוסף לא יהיה. אתה מסיים את מועד ג' שגם אותו קיבלת בחסד מהציבור, בכישלון מהדהד, כישלון כואב לכל אחת ואחד מאזרחי המדינה".

    חבריי חברי הכנסת, אל תטעו. ביבי נתניהו זה פייגלין ופייגלין זה ביבי נתניהו. הפנטיות העיוורת והמסוכנת גם אם היא צבועה בצבעים פלסטיים כאלה ואחרים היא אותה פנטיות עיוורת ומסוכנת. הגענו לשעת הכרעה. אני אומר כאן מעל הדוכן הזה- עוד קדנציה כזו ואבדנו. כל רגע שהממשלה הזו מכהנת הוא סכנה ממשית לעתיד המדינה. אתה צריך ללכת אדוני ראש הממשלה. יש אופציה אחרת. אנחנו נחליף את הממשלה הקיימת וניתן תקווה חדשה למדינה."

    מוקדם יותר אמר ח"כ זאב אלקין (ליכוד): "יוקר המחיה לא נולד מעצמו. יש אנשים שבמבנה הכלכלה הישראלית זה נח להם. מעניין אם נאסוף את אותם אנשים לחדר ונשים שם קלפי, מה יהיו התוצאות. חלקם הגדול ישמו יש עתיד וחלק גדול ישמו עבודה. כולכם יודעים את זה מצויין. אל תהיו צבועים אתם מייצגים בדיוק את האנשים האלה ואצלם אתם עובדים, את המונופולים שלהם אתם לא רוצים לשבור. מדברים הרבה בזמן האחרון על בחירות, הגיע לידי חומר מרתק שהכינה מפלגת העבודה כחלק מקמפיין בחירות שעליו מופיעה שנת הבחירות והשנה שמופיעה עליו היא 2016 החומר הזה כבר מוכן ומודפס. אתם הראשונים שמפחדים מבחירות."

    בתום הדיון התקיימה הצבעה על הודעתו של ראש הממשלה. 46 ח"כים תמכו בהודעתו ו35 התנגדו



    0 תגובות